duminică, 12 februarie 2012

Ciorba de pui a la grec







Chiar daca vremea de afara ne impinge sa stam cat mai mult in pat, sa nu stam prea mult prin bucatarie, cu toate astea la sfarsitul trebaluirii prin bucatarie, sa mananci un bol mare de ciorbita fierbinte si sa te uiti cum viscoleste afara ...:)).
Ciorba asta e printre preferatele mele, chiar daca nu am postat  pana acum reteta aici, eu am pregatit-o mereu si mereu nu aveam timp de fotografiat. Este prea buna, se termina prea repede :))
Daca ziua nu prea dati prin bucatarie, din diverse motive, va invit seara, va pregatiti toate ingredientele si cat stai cu o prietena de vorba pe mess, ciorbita fierbe :D. sau cand aveti putin timp curatati zarzavatul si il radeti sau taiati si il puneti la congelator, cand e sa o pregatiti le scoatei si le puneti in oala cu carnea, o lasatisa fiarba si gata:))
Se prepara din tot puiul taiat bucati, dar eu am pus aripi de pui.



Ingrediente:
- 1 pui de cca. 1 kg taiat in bucati, sau pulpe de pui, sau piept de pui, sau aripi de pui(eu asta am folosit) ce preferati
-o bucata de telina
- 2 morcovi
- 1 ceapa
- 1 ardei iute( nu e obligatoriu)
- 1 cescuta de orez, cca. 80 g( sau 2 cartofi sau fidea)
- sare
- 4-5 galbenusuri de ou
- 500 ml smantana
- 200 ml lapte
- verdeata: patrunjel sau marar, sau ambele
- 3 lamai


Preparare: intr-o oala destul de mare turanati apa si lasati-o sa inceapa sa fiarba. Cum v-am spus eu am folosit aripioare de pui( cam 20 aripi de pui, la cam 5 litri de supa, iar ingredientele sunt pentru 5 litri de supa). Cand apa incepe sa fiarba adaugati carnea si lasati-o sa fiarba la foc mic. Aveti grija sa luati si spuma pe care o lasa carnea. Adaugati si legumele tocate: ceapa, morcovii si telina cubulete mici si orezul(sau cartofii).

Lasati putin sa se raceasca carnita, cat sa puteti sa o taiati cubulete.( Eu daca am folosit aripi nu am mai scos carnita si le-am lasat asa intregi). Cand legumele sunt aproape fierte, adaugati si carnea. Daca vreti adaugati acum si putin ardei iute.
Intr-un castron amestecam galbenusurile de ou, smantana si laptele. Aici devine partea putin complicata, dar daca sunteti atenti nu va fi.

Dupa ce ciorba a fiert, ati potrivit-o de sare, o lasati putin sa se raceasca. Cu un polonic luati ciorba si turnati peste amestecul de oua, in care amestecati cu un tel rapid. Aveti grija sa nu coaceti oul. Si tot asa turnati pana amestecul de ou si lapte ajunge la aceeasi temperatura cu ciorba, in acel moment turnati amestecul in oala cu ciorba. Va deveni foarte "catifelata" :P.

Gustati daca mai trebuie sare. Tocati patrunjel verde pe deasupra si daca va place si cateva frunze de telina.







Sa aveti pofta, e foarte buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu