joi, 10 martie 2011

Fasole batuta - de post

     

   Iata ca postul este pe sfarsite, cand ar trebui sa fim mai buni, mai omenosi, sa ajutam pe cei din jurul nostru fara sa asteptam ceva in schimb, sa ne iubim semenii ca pe noi insine, chiar daca ne-au facut rau, asa cum si Domnul Nostru Isus Hristos si-a iubit dusmanii, deaceea nu trebuie sa ne mandrim cu faptul ca tinem post, nici sa victimizam faptul ca nu putem manca "de dulce",” nimeni nu trebuie sa stie ca postim, nici macar prietenii, in post trebuie sa ne abtinem de la ceea ce ne face placere” asa cum spunea un parinte.
       









Ingrediente:

-500 gr. fasole Deroni ( mie imi plac produse Deroni,sunt destul de bune)
-2 cepe
-cativa catei de usturoi (dupa placul fiecaruia)
-sare \ delicat, piper, boia dulce
-1 foaie de dafin si putin cimbru
-ulei de masline
-o lamaie  

          

Preparare:
Fasolea se lasa in apa rece sa stea o zi sau doua,,dar se schimba apa in timpul asta. De exemplu, eu am pus fasolea in apa de cu seara, dimineata am schimbat apa, iar seara am pus fasolea la fiert. Un alt lucru important: dupa ce fasolea a dat in clocot se arunca prima apa si chiar si a doua apa si a treia, se poate pune si putin bicarbonat, sa fiarba mai repede, (si ar fi bine sa se clateasca cu apa calduta dupa ce fierbe cu bicarbonatul, de ex. in apa a 2-a), dar atentie peste fasolea care a dat in clocot nu se pune apa rece ci doar apa fiarta! In momentul in care nu mai aruncam apa, punem in ea o foaie de dafin si putin cimbru ( optional) se mai poate pune si un morcov, o ceapa si o telina, fiecare cum prefera. O lasam la fiert cam doua ore,(eu asa am lasat-o si a iesit puf), o strecuram si o punem la robot (sau o pisam).




 
In momentul frecarii, adaugam putin ulei de masline, usturoi, sare, piper (optional), boia dulce si zeama de la o lamaie.


Si a iesit aceasta pasta fina si foarte gustoasa.


Trecem la rantaj. Avem nevoie de: 2 cepe taiate solzisori, boia dulce , pasta de tomate si ulei.


Calim ceapa in ulei si punem si putina boia dulce. Nu o lasam foarte mult ci pana devine sticloasa.


Punem 2-3 linguri de pasta de tomate.
Amestecam bine cateva minute si luam de pe foc.

Eu am facut multa finndca mai aveam nevoie si la altceva, doar am pus putina peste fasole, asa ca nu va speriati:))


Turnam rantajul peste pasta de fasole si asta este tot.Va garantez ca este un deliciu, foarte fina la gust!







Merge foarte bine cu acrituri: salata de varza, castraveti, gogonele sau salata de sfecla cu hrean, dupa care eu sunt inebunita:).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu