vineri, 18 februarie 2011

Supa crema de praz- de post / Salata de pui

Nu am crezut vreodata ca supa de praz sa aiba un gust atat de bun, dar pe deasupra sa fie si atat de fina. Daca vreti sa va convingeti nu aveti decat sa incercati, cum am facut si eu, veti ramane placut surprinsi, asta va garantez! Poate sa fie si de post supa daca punem doar supa de baza, eliminam smantana si punem cascaval de post, iar crutoanele se fac cu cascaval de post.


INGREDIENTE:

-2 praji mari,

-3 linguri de ulei de masline extravirgin

-1 litru de supa de pasare sau supa de baza, (eu am avut un piept de pasare asa ca am putut face repede o supa de pasare si am scos apoi pieptul si l-am folosit la o salata de pui cu morcovul,patrunjelul si telina fierte, usturoi  o sa postez reteta mai jos dupa cea de supa, in imagine avem si ingredientele pt. salata adica usturoi si ceapa verde)

-150 ml. de vin alb sec

-1 radacina de patrunjel

-2 morcovi

-4 cartofi  albi

-o radacina de telina

-3 foi de dafin si intr-o strecuratoare de ceai(se vede si in imaginea de mai jos) am pus boabe de piper alb si negru, putin cimbru, asta ca sa pot sa le scot usor din supa la sfarsit, sa nu fug dupa ele :)

-sare, piper

-crutoane

-daca va place puteti rade si cascaval la sfarsit cu putina smantana si chilli:



Aici avem ingredientele si pentru salata de pui: ceapa verde, usturoiul si pieptul de pui :

PREPARARE:

Se caleste prazul, taiat in rondele, in uleiul de masline, adaugand de la inceput o lingurita rasa de sare:



Asa dupa cum va spuneam am fiert intr-o oala cam de3-4 litri pieptul de pui, apoi am pus morcovii, patrunjelul, telina, cartofii si ceapa intregi. Cand s-au fiert toate, le-am scos din supa si le-am pus deoparte (pt salata mea de pui:) )

Imediat ce prazul se inmoaie, se stinge cu vinul. Se adauga o parte din supa fierbinte, patrunjelul si 1 cartof, jumatate din telina, toate taiate cubulete:
Se fierbe pe foc mic, acoperit, pana ce toate legumele se inmoaie bine. Apoi turnam tot continutul din cratita in oala unde a mai ramas zeama de la supa si pasam totul direct cu blender-ul sau le pasam in robot si le punem in oala gata pasate:Se adauga  piper alb si smantana si se omogenizeaza bine:

Se potriveste gustul cu sare si piper.Se serveste fierbinte, cu crutoane de paine prajita si cascaval ras - se poate decora cu putina smantana sau se poate presara o idee chilli:
Si acum, dupa cum v-am promis inca de la inceput, va propun ( in cazul in care ati facut supa din piept de pui) sa faceti o salata de pui.
                                     Reteta inspirata de pe site-ul: http://www.retetecalamama.ro/ , cu mici modificari.

Salata de pui


INGREDIENTE:

-pieptul de pui fiert din supa

-zarzavatul fiert tot din supa: morcovul, o parte din patrunjel si telina

- 8 catei de usturoi

-putina faina

-2 ceape verzi

-o cana de supa de pui

-putin ulei de masline

-sare,piper dupa gust

PREPARARE:

Se taie pieptul bucatele nici foarte mari, nici foarte mici, asa cat sa se simta:

Se piseaza usturouil si se caleste in putin ulei de masline, nu foarte mult apoi se pune faina pana se omogenizeaza bine amestecand continu:

Se pun bucatile de  pui:

Se pune cana cu supa si se amesteca continu:

Se pun bucatile de morcov, telina si cartof:

Se pune putina zeama de lamaie si gata salata noastra de pui si presaram deasupra putina boia dulce.

Si uite asa am facut si supa care este un deliciu si salata de pui care este foarte usoara:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu