luni, 13 februarie 2012

Crispy Strips - Aripioare KFC

 











Aripioare picante, fierbinti si crocante. Asta pot spune eu in cateva cuvinte despre aripioarele de la KFC. Senzatia nu o pot descrie. Sunt bune-bune si par adevarate, dar nu bag mana in foc, motiv pentru care ocolesc aria de acoperire a KFC. Au os la mijloc, deci ma gandesc ca or fi totusi de pui. In ceea ce priveste procesarea, depozitarea si congelarea lor, nu stiu ce se intampla. M-am gandit totusi ca, fiind vorba de un produs de fast-food, e de evitat. Din aceste motive m-am hotarat sa le fac acasa. Aripioarele KFC. Nu a fost greu de loc si, really, au fost yabadabadoo. Adica de te lingi pe degete. 
Sigur ca aceasta experienta nu se va mai repeta prea curand, deoarece sunt adevarate bombe calorice si, imaginati-va ca pofta mea nestavilita de carbohidrati nu s-a oprit aici, ci le-am mai incaltat si cu o portie de cartofi  cu parmezan si ierburi de provance, in tigaia dry coocker.
Bun, stim cu totii ca reteta Colonelului e secreta si ca orice Crispy Strips facute acasa nu vor fi identice cu cele de la KFC... dar mai stim si ca ce-i in mana nu-i minciuna, ca o reteta facuta in casa ramane o reteta in care stii tot ce pui, nu te temi de atatea E-uri si nebunii, stii in ce conditii o gatesti etc. Eu am gandit o reteta care sa semene cat de cat cu Crispy Strips si sincera sa fiu, au iesit foarte bune! Secretul sta in marinarea carnii si mai apoi in prajitul efectiv.


Ingrediente:
- 2 bucati mari de piept de pui sau aripi de pui ( eu am pus 5 aripi de pui si 6 snitele de pui)
- 3 oua
- 2 cani de fulgi de porumb aurii
- 2 linguri de amidon







Pentru marinarea carnii:
- o cana de lapte
- 2 linguri de praf de usturoi
- 2 linguri de chilli iute (o lingura daca nu va plac atat de picante ca si cele de la KFC)
- o lingura de paprika
- o lingura de piper

Varful aripioarelor trebuie aruncat, iar partea care ramane se taie in doua. 


In primul rand, amestecati toate ingredientele pentru marinata, taiati carnea fasii pe lung si lasati-o la marinat peste noapte. Eu folosesc o punga cu fermoar, pe care o tin neaparat la frigider.

Cand carnea e gata de marinat, se face un sos din ouale batute, 1/2 cana de fulgi si amidon, se condimenteaza cu putina sare si piper, in functie de cat le doriti de picante.


  


Ideea e ca sosul trebuie sa fie destul de gros, asa cum il vedeti pe tel in poza, pentru ca fulgii de porumb sa se prinda cat mai bine. 




Dati carnea intai prin amestecul de ou cu fulgi, apoi prin fulgii de porumb (care trebuiesc bine maruntiti – eu am folosit mojarul de usturoi, mai putem folosi ciocanul de snitele).


 Crisy Strips se prajesc in baie de ulei, in tigaie adanca, tuci sau friteuza.




Au fost KFC-ioase. Sa incercati si voi, dar rar, ca nu-i de gluma cu colesterolul, fie el si homemade.







Aripioarele astfel prăjite se servesc cu sosuri dulci, dulci-acrişoare sau picante. Unul dintre sosurile clasice pentru aceste aripioare se realizează din 100 ml iaurt, 100 ml maioneza, 2 linguri de zeamă de lămâie, doi căţei de usturoi zdrobiţi, sare şi piper alb. 
Eu am folosit sosul de Tzatziki.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu