luni, 18 aprilie 2011

 Si acum va propunem sa preparati o «fromage fondu» - specialitate de branza topita - si sa petreceti o seara romantica cu un vin alb si cu partenerul sau partenera de viata, la lumina calda a lumanarilor precum faimosul cuplu prezidential francez.


Ingrediente pentru 4 persoane
800g branza (Rochefort, Brie, Emmenthaler, etc. - combinatiile sunt binevenite dupa gust. Indepartati coaja tare a branzei)
3 catei de usturoi
350g vin alb sec, daca se poate cu aroma proaspata de fructe
o ligurita de amidon alimentar

Taiati branza in bucatele mici. Puneti intr-o tigaie usturoiul bine pisat si varsati vinul. Aduceti vinul la fierbere, reduceti focul si dupa 3 minute incepeti sa adaugati branza, putin cate putin, amestecand fara graba. Faceti tot timpul trasee in forma cifrei 8 cu lingura in tigaie, pe diferite directii. Cand amestecul devine omogen, amestecati lingurita de amidon alimentar intr-un fund de pahar de apa si adaugati. Pana aici este reteta frantuzeasca. Pentru a aduce un iz romanesc, eu adaug si o lingurita de pasta de ardei iute. Daca va plac mancarurile picante, nu o sa regretati. Serviti «fromage fondu» cu o bageta pe care ati taiat-o in feliute si pe care le-ati prajit si cu un vin alb sec de calitate.



Imi cer scuze, inca nu am facut-o, fiindca suntem in post, dar mi-a placut si am vrut sa o postez repede:), este o reteta dintr-un articol de pe:http://www.wikifood.ro/taclale-gurmande/sarkozy-si-branza-topita.html. Promit ca o sa o fac si o sa o postez cu tot cu poze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu