duminică, 8 iulie 2012

Tort cu mere si caramel-de post



















Ingrediente blat de mere:

- 150 gr zahar
- 400 ml apa
- 100 ml ulei
- 50-100 gr nuci macinate
- 4 mere rase
- 1 lingurita cu varf praf de copt
- faina cat cuprinde (mie mi-au intrat cam 8 linguri mari+2 linguri de amidon)

 


Se pune zaharul la caramelizat intr-o cratita si se amesteca bine.


 Se adauga apa fierbinte, aveti grija la pasul asta, ca ies aburi fierbinti si va puteti accidenta!


 Cand apa caramelizata s-a racit se adauga merele 

 si nuca macinata apoi uleiul, 

 faina (si amidonul) si esenta de vanile sau un praf de scortisoara, cum vreti. (eu am pus scortisoara, clar! :P)

Trebuie sa iasa un aluat destul de gros, pe care ori il puneti la copt, pe rand, in 2 tavi (alegerea perfecta!) ...ori puneti la cuptor intreaga compozitie, urmand ca dupa ce e copt, sa-l feliati.
Eu, dupa cum vedeti si-n poze, am pus toata compozitia in forma de copt, obtinand astfel un singur blat...si nici macar nu l-am mai feliat (puteti fi foarte inventivi, asadar :P)

Ingrediente crema caramel:

- o cana cu zahar Ingrediente blat de mere:

- 150 gr zahar
- 400 ml apa  
- 100 ml ulei  
- 50-100 gr nuci macinate
- 4 mere rase
- 1 lingurita cu varf praf de copt
- faina cat cuprinde (mie mi-au intrat cam 8 linguri mari+2 linguri de amidon)
Se caramelizeaza zaharul.

Se face testul cu scobitoarea, dupa aprox. 40 de minute si daca tot "umeda" iese, mai lasati pana intr-o ora.
Se adauga cele 5 linguri cu faina si se amesteca bine de tot.

 Peste compozitia aceasta se adauga apa fierbinte! Atentie mare la caramelul care poate sari si arde!!!
 Se da, apoi, le foc mic si se amesteca bine.
Se lasa la racit, dupa care se adauga margarina cubulete, cacaoa, aromele...
 Rezulta o crema minunata!( chiar daca la mine in poza nu arata, atat de minunata:))

 Si iata deliciosul tort de post:


 Crema asta caramel este, fara indoiala, cea mai buna crema de post pe care am gustat-o vreodata!

Reteta Laurei Sava, multumesc frumos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu